Pelakon dan penyanyi Bella Astillah berkongsikan kisah seram yang dialaminya ketika zaman kanak-kanak ketika menginap di sebuah pusat peranginan.

Bella, atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah mendedahkan, kejadian ngeri itu berlaku ketika usianya 9 tahun, di mana dia dan adiknya Didi Astillah selesai menjalani penggambaran untuk satu album kanak-kanak.

Menurut Bella, dia dan keluarga diberikan satu unit kondominium untuk bermalam berdekatan dengan lokasi penggambaran dan mereka melihat kawasan letak keretanya penuh.

“Tiba sahaja di lift, saya terhidu bau yang sangat busuk dan terus mencari mana punca bau tersebut sehingga terjumpa satu tangga gelap dan penuh dengan plastik hitam.

“Kemudian kami terserempak sepasang suami isteri yang menasihati agar kami sekeluarga berhati-hati untuk tinggal di kondominium tersebut,” katanya.

Tambah Bella lagi, ibunya turut mengalami gangguan berat lebih berat di mana kakinya diheret, terlihat kelibat wanita misteri sebelum dia seolah-olah dirasuk sehingga mencekik dirinya sendiri.

“Mama terlihat di dalam ‘bathtub’ seorang wanita rambut panjang berjurai tidak menunjukkan wajah sedang duduk dalam air yang berwarna merah seperti darah,” katanya.

Gangguan makin menjadi-jadi apabila perkakas eletronik seperti TV dan cerek di dalam kondominium tersebut terbuka dengan sendiri dan mereka terdengar suara wanita menangis.

Keesokan hari ketika keluar dari kondominium itu, Bella mendapati kawasan letak kereta kondominium tersebut sunyi sepi tanpa sebarang kenderaan seperti tiada sesiapa menginap di situ.

Memang ‘extreme’ gangguannya! Agaknya di mana ya pusat peranginan yang disebut-sebut Bella ni?