Penyanyi dan pelakon Andi Bernadee meminta orang ramai berhenti menabur fitnah kepada rakan artis susulan isu pecah amanah rakan baiknya baru-baru ini.

Andi, atau nama sebenarnya Andi Azrul Andi Mapangile, akui terkejut setelah mendapati nama beberapa rakan artis dipetik dan dituduh terbabit dalam isu tersebut.

“Salam semua, hari ini saya dikejutkan apabila ada rakan-rakan artis yang telah dituduh berikutan kes ‘pecah amanah’ saya.

“Saya mohon kepada ‘Jabatan Netizen’ hentikan aktiviti fitnah ini untuk mengisi masa lapang. Saya sudah serahkan semuanya kepada pihak polis dan peguam,” katanya dalam satu perkongsian di Instagram.

Pada masa yang sama, Andi turut memohon peminat dan pengikut Instagramnya mendoakan segala urusannya dipermudahkan sekaligus menegakkan keadilan bagi pihaknya.

Terdahulu, Andi membuat laporan polis berhubung pecah amanah dilakukan rakan baiknya hingga menyebabkan kerugian RM70,000 di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), Dang Wangi.

Buat makluman lanjut, wang tersebut ialah hasil pendapatan daripada dua projek membabitkan pelanggan besar pada tahun ini.

Pelantun lagu “Penat” itu meluahkan kekecewaannya apabila orang yang dia percaya sanggup kacau periuk nasi, memalukan dan menabur fitnah terhadapnya kepada syarikat produksi.