Sehubungan dengan itu, Mawar turut berterima kasih kepada rakan pelakon Eyra Hazali, serta rakyat Malaysia yang bermurah hati untuk sama-sama menghulurkan sumbanga tersebut.

Pelakon dan usahawan Mawar Rashid meluahkan rasa syukur susulan berjaya mengumpul derma sebanyak RM35 ribu dalam tempoh satu jam ketika mengadakan sesi siaran langsung Instagram (IG Live) baru-baru ini.

Menurut Mawar, atau nama sebenarnya Wan Mawar Shaputri binti Wan Abdul Rashid, dana yang dikumpulkan adalah untuk membeli dua unit ‘lifting trolley’ bagi kegunaan Hospital Selayang, Selangor.

Kegunaan mesin ini adalah untuk memindahkan jasad mangsa COVID-19 dari wad ke unit forensik dan secara tidak langsung, menjimatkan masa pihak hospital untuk menyediakan wad pesakit seterusnya.

m2
Mawar Rashid sentiasa bersedia bantu mereka yang memerlukan

“Mawar sangat gembira dengan rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia semua pemurah dan baik hati. Ada yang derma RM30, RM50, RM200 dan RM3 pun ada.

“Mawar doakan kepada awak semua yang dah buat sumbangan agar dilimpahkan rezeki yang berlipat ganda.

“Lebihan dana yang terkumpul akan digunakan bagi membeli tangki Oksigen, ‘ergulator’ dan troli bagi Hospital Selayang,” katanya.

Bangga betul MissMynah melihat usaha murni Mawar serta rakyat Malaysia yang sama-sama menderma untuk membantu mereka yang memerlukan dalam waktu yang sukar ini.