Semalam tular rakaman video seorang pengasas produk kecantikan meninggikan suara kepada seorang warga emas ketika mengadakan ceramah motivasi di sebuah pusat transit gelandangan di Kuala Lumpur.

Tindakan yang ternyata biadap itu mengundang kecaman daripada pengguna media sosial serta selebriti-selebriti tempatan, termasuk pelawak, pelakon dan pengacara Harith Iskander.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Harith menegur tindakan lelaki itu yang seakan-akan tahu masa silam warga emas terbabit dan menjatuhkan air mukanya.

“Awak siapa sebenarnya? Awak tahu ke kehidupan pakcik itu sebelum ini? Awak disisinya selama bertahun-tahun yang lepas sehingga awak tahu sejarahnya?

“Walaupun begitu, tak kiralah apa yang berlaku dalam kehidupan seseorang, siapa beri awak hak untuk mencaci seseorang itu di khalayak ramai dan dengan bangganya muat naik di ‘Instastory’?” soalnya.

Sehubungan dengan itu, Harith turut memberitahu dia sedia memadam perkongsian tersebut sekiranya lelaki itu tampil menghubunginya dan memberi penjelasan tentang perihal sebenar.

Buat makluman lanjut, Harith merupakan salah seorang daripada selebriti tempatan yang sentiasa mengambil berat dan mengupas isu-isu semasa menerusi laman sosial.