Setelah melancarkan beberapa buah lagu berkonsepkan Islamik dan balada, pelakon terkenal Fattah Amin dilihat semakin cenderung terhadap bidang nyanyian.

Terkini, Fattah atau nama sebenarnya Abdul Fattah Mohd Amin, telah melancarkan sebuah lagi lagu Islamik berjudul “Hamba”, hasil kolaborasi bersama komposer Hafiz Hamidun dan penampilan penyanyi rap, Kmy Kmo.

Menurut suami kepada pelakon Fazura itu, dia turut merancang untuk menerbitkan album mini yang bakal memuatkan semua lagu yang pernah dilancarkan sebelum ini.

“Perkara itu dalam perancangan dengan pihak syarikat rakaman,  untuk kumpulkan semua lagu yang pernah saya keluarkan sebelum ini.

“Berkemungkinan besar keluarkan album mini,” katanya yang dipetik dari Kosmo.

Dedah Fattah lagi, proses pembikinan lagu “Hamba” memakan masa setahun dan relevan untuk dilancarkan ketika negara berdepan tempoh yang sukar ini.

Anda kini boleh menstrim lagu “Hamba” di kesemua pelantar penstriman digital seperti Spotify, Apple Music, JOOX, KKBOX, Deezer dan YouTube Music mulai hari ini.

Dalam perkembangan lain, Fattah bakal muncul dengan filem epik sejarah arahan Syamsul Yusof, “Mat Kilau”, yang kini berada dalam proses pos-produksi.