Berita baik buat para peminat Elizabeth Tan kerana penyanyi dan pelakon itu bakal membuat kemunculan semula dalam filem aksi komedi terbaru, Mat Bond Malaya.

Penyanyi yang terkenal lagu “Semua Sudah itu” akan digandingkan dengan penyanyi Naqiu buat pertama kali di tontonan umum sebagai pasangan kekasih.

11 2
16
10 1
Antara babak Lizzy dalam “Mat Bond Malaya”

Tengok gaya, Elizabeth, atau lebih mesra disapa Lizzy, dah macam watak filem “Tomb Raider”, Lara Croft versi Malaysia bila beraksi dalam sut ejen perisik macam tu.

Filem ini mengisahkan tentang Mat yang ingin menjadi ejen perisik di M6. Dalam pada yang sama dia menyukai salah seorang ejen bernama Bondi. Satu hari, Bondi telah diculik oleh Dr Ebel. Dr Ebel telah menyerang M6 dengan virus yang boleh membawa kepada kemusnahan. Mat cuba mencari penawar bagi menyelamatkan Bondi dan menghentikan virus tersebut daripada merebak ke seluruh dunia.

Filem pertama arahan pengacara dan pelawak Nabil Ahmad ini turut dibintangi barisan pelakon berbakat lain seperti Datuk Yusof Haslam, Dato’ Sri Aliff Syukri, Datuk Ramli, Syafiq Kyle, Ning Baizura, Han Byul, Didie Alias, Mamak Puteh, Achey Bocey, Taukeh serta penampilan istimewa oleh pengarah terkenal tanah air seperti Ghaz Abu Bakar, Aziz M. Osman, Michael Ang dan Mamat Khalid.

“Mat Bond Malaya” bakal menemui penonton di Astro First, saluran 480, bermula pada Hari Raya Aidiladha ini iaitu 20 Julai 2021.