Setelah lima tahun kelibatnya tidak muncul di skrin lebar, pelakon Wawa Zainal mengumumkan bahawa dia bakal kembali berlakon filem menerusi naskhah terbaru, Sabda Kekasih.

Filem yang mengangkat tema cinta dan keagamaan itu diterbitkan oleh syarikat produksi Respected Citizen Production milik Wawa bersama suami, yang juga pelakon popular Aeril Zafrel.

Menurut Wawa, atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, tempoh yang agak lama itu sedikit sebanyak menimbulkan rasa gementar dalam dirinya untuk kembali beraksi di hadapan kamera.

“Lima tahun tak berlakon. Rasa kekok sangat digandingkan dengan pelakon-pelakon hebat. Alhamdulillah, semua sangat membantu Wawa untuk mendapatkan semula ‘tune’ berlakon.

“Maklumlah, dah rasa malu-malu kucing apabila nampak kamera,” katanya menerusi satu entri di laman Instagram.

Selain Aeril, filem itu turut menggandingkan Wawa bersama pelakon ‘otai’, Fauziah Nawi dan Sabri Yunus, serta pelakon baru Sharifah Husna.

Dalam kesempatan itu, Wawa turut memuji lakonan Husna yang diyakini boleh pergi jauh dalam industri hiburan tempatan pada masa akan datang.

“Pelakon baru, Sharifah Husna sangat berbakat. Saya rasa Husna boleh pergi jauh dalam industri dengan wajah yang cantik dan lakonan pun menjadi,” katanya.

Lebih menarik lagi, Wawa turut menyumbangkan suaranya untuk runut bunyi filem yang berjudul, Lantera Cinta.

Diarahkan oleh Zacc Azhari Zain, Sabda Kekasih bakal menemui anda di Astro First (saluran 480) bermula 24 Jun ini!

📸: Wawa Zainal