Beberapa hari selepas konsert “A Night With Sumandak Stars – Ceritera Hatiku” diumumkan, penyanyi Stacy Anam mengumumkan penarikan dirinya atas sebab-sebab yang tidak dapat diperincikan.

Perkara itu dimaklumkan oleh pihak pengurusannya iaitu Rythm & Rhyme Entertainment menerusi satu hantaran dalam akaun Instagram pada Jumaat lalu.

“Kami dari pihak pengurusan dengan rendah hati ingin memaklumkan bahawa Stacy tidak akan terlibat dalam konsert “A Night With Sumandak Stars” atas sebab-sebab tertentu yang tidak dapat diperincikan.

“Kami memohon maaf atas sebarang kesulitan yang timbul dan menghargai pemahaman anda. Terima kasih,” demikian kenyataan rasmi tersebut.

Dalam pada itu, Stacy tampil memberi penjelasan berhubung punca dia menarik diri daripada konsert anjuran Orange International Entertainment tersebut.

Menurut Stacy, sewaktu pertama kali ditawarkan untuk menyertai konsert yang awalnya dinamakan “Bella And Friends” itu, dia terpaksa menolaknya kerana mempunyai komitmen kerja.

Namun selepas menerima tawaran kali kedua, Stacy akhirnya bersetuju dan meletakkan beberapa syarat kepada pihak penganjur. Bagaimanapun, Stacy terkilan kerana syaratnya tidak dipatuhi pihak penganjur.

“Mereka sendiri pun belum ada ‘soft lock’ ataupun kontrak sebab saya mungkin orang terakhir untuk beri pengesahan. Jadi saya masih ada masa untuk tarik diri atau tidak mahu terbabit.

“Saya ada rasa sedikit terkilan dan cuba berfikiran positif mungkin ada kesilapan teknikal. Saya bertanya adakah perkara itu disengajakan. Tak tahulah, saya tak boleh cakap lebih.

“Rasa terkejutlah, lain yang kami bincangkan, lain pula yang terjadi. Poster konsert itu antara syaratnya. Tujuan saya bersuara pun sebab saya ada reputasi kerjaya hendak dijaga,” katanya menerusi satu program hiburan.

Ekoran pengunduran Stacy, pihak penganjur telah melancarkan poster yang baharu dan meletakkan semua selebriti terbabit sama rata tanpa gambar Stacy.

Konsert “A Night With Sumandak Stars – Ceritera Hatiku” menampilkan barisan selebriti kelahiran Sabah iaitu Bella Astillah, Marsha Milan, Adira Suhaimi, Nikki Palikat, Wany Kayrie dan Didi Astillah.

Konsert itu bakal berlangsung pada 30 November depan di Zepp Kuala Lumpur.