Pelakon Remy Ishak mendedahkan dirinya mengalami penurunan berat badan sebanyak 4 kilogram selepas sembuh daripada jangkitan Influenza B pada Julai lalu.

Remy atau nama sebenarnya, Mohammad Zalimei Ishak berkata, anggota badannya mulai lemah dan mengalami demam panas selepas terlibat dengan latihan pementasan teater yang diadakan di Melaka.

“Demam bermula selepas saya selesai projek teater di Melaka. Pulang sahaja ke rumah, saya rasa penat sangat.

“Mulanya, saya ingatkan ia disebabkan kerja kerana proses latihan teater sangat berat dan memenatkan. Rupanya, saya terkena jangkitan dan perlu jalani kuarantin selama seminggu,” katanya menerusi BH Online.

Tambah Remy lagi, perkara itu turut mengganggu jadual kerjanya dan segala aktiviti penggambaran terpaksa ditangguhkan.

Bapa kepada seorang anak itu memaklumkan bahawa berat badannya turun sebanyak daripada 85 ke 81 kilogram dan impak jangkitan itu ibarat demam denggi.

“Isteri juga dapat jangkitan dan saya sangat risau keadaan anak. Alhamdulillah, antibodi anak kuat dan sihat,” katanya.

Beralih ke perkembangan lain, Remy bakal tampil dalam siri Original Viu, “The Secret” yang bertemakan penyiasatan dan thriller. Siri ini mengangkat isu sensitif seperti buli siber, bunuh diri dan rogol.

Selain Remy, siri itu turut dibintangi barisan pelakon lain seperti Siti Saleha, Fatimah Abu Bakar, Sarah Mack Lubis dan Lorenzo Imrann.