Usai sudah konsert jelajah Asia B.I 2024 TOUR “HYPE UP” in Kuala Lumpur dengan persembahan penuh bertenaga daripada penyanyi rap Korea Selatan Kim Han-bin atau nama pentasnya, B.I, di Mega Star Arena, malam tadi.

B.I membuka tirai pada jam 6 petang dengan lagu “Michelangelo”, diikuti dengan lagu-lain seperti “Alive”, “One and Only, “Waterfall”, “Loved”, “illa illa” “Numb”, “Keep Me Up” dan lagu ‘hit’ nyanyiannya “BTBT”.

b.i2

Pada malam itu, B.I meluahkan keterujaannya apabila dapat merealisasikan konsert solonya buat kali pertama istimewa untuk 3,000 peminatnya, bergelar ‘ID’ di Malaysia.

Konsert anjuran Lo-Fi Entertainment yang berlangsung selama tiga jam itu berjaya memberikan pengalaman terbaik buat para peminat yang sudah lama menantikan kedatangan B.I di Malaysia.

batch wfmmmmbileo

Konsert bertambah meriah dengan persembahan daripada penyanyi berdarah campuran Korea-Australia, Leo Lee, yang turut bernaung di bawah syarikat rakaman 131 bersama B.I.

Leo menyanyikan lagu kolaborasinya bersama B.I “Pretty Plzzz”, sebelum B.I memberikan pentas sepenuhnya kepada Leo untuk mempersembahkan lagu-lagunya, “Come Closer” dan “Farewell”.

TYH 0196

Tidak lama kemudian, B.I kembali mengambil alih pentas dengan persembahan lagu-lagu seperti “Tasty”, “Flame”, “Lover”, “Beautiful Life”, “Cosmos” dan “Re-Birth” diiringi sorakan luar biasa peminat.

Di antara persembahannya, B.I sempat membuat kejutan apabila turun ke tempat duduk penonton untuk berinteraksi dengan peminatnya, termasuk mereka yang duduk di barisan atas.

batch wfmmmmbib.i3

Bagi menghargai bintang kesayangan mereka, ‘ID’ di Malaysia turut membuat kejutan kepada B.I dengan sebuah video istimewa dan video itu berjaya membuatkan B.I tertawa serta mengukir senyuman manis.

Pada pengakhiran konsert, bekas ketua kumpulan K-pop iKON itu mengibarkan bendera Jalur Gemilang di atas pentas semasa sesi bergambar bersama semua peminat yang hadir.