“Buat kali terakhir saya ingin mengucapkan tahniah kepada bekas sahabat saya, Ruhainies kerana berjaya meruntuhkan masjid ini dan anak-anak saya kehilangan bapa mereka.”

Begitulah ucapan pelakon dan penyanyi Bella Astillah kepada pelakon Ruhainies yang sebelum ini ditangkap khalwat dengan bekas suami Bella, Aliff Aziz di sebuah kondominium mewah, Mac lalu.

Bella atau nama lengkapnya, Dayang Ara Nabellah Awang Astillah, meluahkan titipan hatinya menerusi hantaran Instagram selepas sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, pada Khamis.

Penceraian kali kedua ini menjadikan Bella lebih kuat dan mengajar dirinya untuk tidak mencintai seseorang terlalu dalam hingga melukakan hati sendiri.

Bella akhirnya menemui titik noktah pada rumah tangganya selepas lama memberi peluang kepada Aliff dan memperjuangkan hubungan mereka seorang diri.

“Saya selalu percaya bahawa peluang mampu mengubah seseorang tetapi hanya jika digunakan dengan baik. Kesalahan yang dibuat berulang-ulang bukan lah satu kesilapan akan tetapi pilihan.

“Saya selalu mengimpikan rumahtangga yang kekal tetapi bila difikirkan balik, seberapa banyak peluang yang saya berikan tapi pada akhirnya saya tidak mampu melawan takdir.

“Sudah cukup memperjuangkan hubungan ini tapi perjuangan ini sia sia kerana saya seorang sahaja yang berjuang,” luahnya.

Menerusi perkongsian sama, Bella berdoa agar kehidupan barunya bersama anak-anak dipermudahkan dan akan mencuba sebaik mungkin menjadi ibu yang terbaik untuk mereka.

Tambah Bella, dia reda dengan segala yang berlaku tanpa ada penyesalan serta menganggap ia sebagai ujian dan pengalaman hidupnya.

Dalam pada itu, Bella turut bersyukur serta berterima kasih buat semua pihak termasuk keluarga, sahabat, rakan media dan pengikutnya yang sentiasa menyokong dan mendoakan yang terbaik buat dirinya.

Menjengah ke ruangan komen, rakan-rakan selebriti seperti Fazura, Lisa Surihani, Fasha Sandha, Nora Danish dan Uqasha Senrose tampil memberi kata-kata semangat buat Bella agar dapat meneruskan hidup dengan lebih tenang.

Bella dan Aliff berkahwin pada 9 September 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Ayden Adrean dan Ara Adreanna.

Pasangan ini pernah bercerai pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali berlaku curang namun kembali rujuk ketika dalam tempoh idah.