“Raya adalah di mana mama berada” Begitulah gambaran sambutan Aidilfitri tahun 2023 bagi pelakon Kilafairy yang setia menemani ibu tercinta yang juga penyanyi terkenal era 1980-an, Rohana Jalil, di hospital.

Kilafairy atau nama sebenarnya Syakila Nisa Jahangir Khan memaklumkan ibunya menunjukkan sedikit perubahan positif selepas menjalani pembedahan akibat kebocoran pada usus perut ekoran gastrik.

342546059 274455164920802 13894117110796688 n
Perkongsian Kilafairy di laman Instagram

Justeru, Kilafairy memohon orang ramai untuk terus menitip doa buat kesejahteraan ibunya yang kini ditempatkan di wad separa kritikal dan berada dalam pemantauan doktor.

“Mama sudah pindah wad separa kritikal (zon kuning). Masih dalam pantauan rapat doktor.

“Cuma, ada nampak perubahan positif, mama boleh gerak-gerak sikit badan, perjalanannya masih panjang. Mohon jangan putuskan doa untuk mama,” ujarnya menerusi BH Online.

Terdahulu, Rohana telah ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Cheras, sejak Selasa lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut meluangkan masa untuk menziarahi Rohana di hospital pada penghujung Ramadan.

“Seniwati Rohana sedang dirawat ICU, akibat kebocoran usus dan tahap kesihatannya masih dipantau pasukan perubatan,” tulisnya dalam perkongsian di laman Facebook.