Penyanyi dan pelakon Nabila Razali akui terguris hati dengan tindakan pelawak Atu Zero yang mengatakan dia tidak mampu menyanyi secara langsung ketika program “The Masked Singer” musim ketiga.

Nabila menerusi perkongsian di Instagram (IG) Story menyatakan sindiran itu dianggap sesuatu yang tidak lawak dan seorang pelawak tidak sewajarnya menjadikan kekurangan seseorang sebagai bahan lawak.

“Mungkin ‘punchline’ (jenaka) sebegini kelakar bagi sesetengah orang tetapi bagi saya tidak.

“Saya cuba sedaya upaya untuk memperbaiki diri setiap tahun. Hanya peminat sejati sahaja tahu peningkatan saya,” katanya.

Tambah pelantun lagu “Peluang Kedua” itu lagi, lawak sebegitu tiada beza seperti mempersendakan bentuk fizikal seseorang atau ‘bodyshaming’.

“Kepada semua pelawak, cubalah cari bahan lebih baik untuk membuatkan orang ketawa. Saya tidak nampak perbezaan lawak ini dengan tindakan ‘body shaming’.

“Mungkin ada orang perlu menjatuhkan orang lain demi membuatkan dirinya menyerlah. Saya tidak marah dia, cuma sedikit kecewa,” katanya.

Terdahulu, video yang memaparkan tindakan Atu menyindir Nabila mula tular di media sosial.

Atu atau nama sebenarnya Sharid Kunal Doli Sharif menyatakan perkara itu ketika ingin meneka identiti peserta yang memakai kostum bulu tangkis.

Pelawak itu bagaimanapun membuat permohonan maaf dan berharap Nabila dapat menganggap perkara itu sebagai pembakar semangat.

322930714 556818143008020 2826266689661449395 n
Perkongsian Nabila Razali di IG Story