Setelah enam tahun mewarnai industri muzik tempatan, penyanyi Irfan Haris sudah bersedia untuk mencuba nasib dalam bidang lakonan.

Perkara itu diluahkan selepas Irfan berjaya menamatkan pengajiannya di peringkat diploma dalam jurusan Seni Persembahan di sebuah universiti swasta baru-baru ini. 

“Saya pernah mendapat tawaran berlakon, dua tahun lalu. Namun, saya terpaksa tolak untuk memberi fokus pada pelajaran dan bidang nyanyian.

“Apabila sudah selesai pengajian, saya bercadang untuk kembali meneroka bidang lakonan dengan lebih serius,” katanya menerusi Kosmo!

Malah Irfan turut bersedia untuk menghadiri uji bakat seperti yang dilalui pelakon-pelakon baharu lain bagi mengasah bakatnya sebelum beraksi di hadapan kamera.

Tambah adik kepada penyanyi Amira Othman itu lagi, keputusannya untuk bergelar pelakon bukanlah alasan untuk dia tidak menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi.

Terdahulu, Irfan berjaya membuktikan kerjaya nyanyiannya tidak menjadi penghalang baginya untuk dinobatkan sebagai pelajar terbaik bagi Diploma Seni Persembahan.