Tiada angin tiada ribut, penyanyi Takahara Suiko mengumumkan bahawa dia dan suami, Anwar Hadi telah sah bercerai pada Selasa lalu.

Menurut Takahara, mereka telah mencapai kata sepakat untuk meneruskan keputusan itu dan segala urusan berjalan dengan lancar.

Takahara atau nama sebenarnya Izzaty Khalit, bagaimanapun menjelaskan hubungannya dengan bekas suami masih akrab tanpa sebarang masalah.

“Ketika proses, kami masih lagi boleh buat lawak antara satu sama lain, berborak macam hari-hari biasa.

“Sudah tentulah ada menangis, tetapi menjalani terapi secara individu telah membantu saya untuk memahami keperluan dalam sesuatu keadaan itu,” katanya.

Sepertimana takdir sudah tertulis, pasangan itu akur dengan ketentuan bahawa mereka tidak lagi bersefahaman mengenai hubungan percintaan tersebut.

“Hubungan percintaan kami perlu diakhiri untuk kebaikan bersama kerana kami mempunyai pandangan yang berbeza dalam hubungan.

“Saya ambil masa untuk proses semuanya sebelum ini, tetapi saya sangat sayangkan dia dan saya tak boleh pentingkan diri saya sendiri, jadi saya kena lepaskan dia pergi,” katanya.

Dalam pada itu, Takahara menegaskan dia tidak akan bertoleransi pada mana-mana pihak yang menyakiti atau bercakap perkara buruk tentang bekas suaminya.

Pengumuman tentang penceraian itu dibuat selepas mereka diasak dengan pelbagai pertanyaan daripada orang ramai.

Untuk rekod, Takahara dan Anwar mendirikan rumah tangga pada 2015. Pasangan itu tidak mempunyai cahaya mata.