Penerbit dan aktivis teater terkenal, Puan Seri Tiara Jacquelina terkilan apabila pusat penginapan yang diusahakannya, Tiarasa Escapes Glamping Resorts turut terkena tempias banjir kilat yang melanda Janda Baik, Bentong, Pahang.

Menurut Tiara, banjir kilat yang paling buruk pernah direkodkan dalam sejarah Janda Baik itu telah menyebabkan operasi Tiarasa Escapes kembali tergendala selepas ditutup selama enam bulan tahun lalu.

“Baru saja nak bernyawa selepas penutupan selama enam bulan kerana pandemik dan kena banjir kilat bulan Disember. Baru saja kami nak beroperasi semula, terkena banjir kilat lagi.

“Selama empat tahun beroperasi, ini dan dalam sejarah di Janda Baik, nampaknya ini adalah yang paling buruk pernah berlaku. Ia sangat menyedihkan, menghampakan dan tidak menyenangkan,” katanya.

71652263146 freesize
Keadaan Tiarasa Escapes selepas banjir surut
Foto: Astro Awani

Bagaimanapun, pelakon filem “Puteri Gunung Ledang” itu bersyukur kerana Tiarasa Escapes berada di kawasan yang lebih tinggi dan tidak terjejas teruk berbanding kawasan resort atau tempat penginapan lain di Janda Baik.

“Sedih sangat bila tengok video resort dan tempat penginapan lain, hanyut dibawa arus, tenggelam dibawah lumpur. Tabahlah komuniti Janda Baik.

Tambah Tiara lagi, dia terkilan apabila terpaksa meminta tetamu-tetamu di sana, termasuk pasangan selebriti Fazura dan Fattah Amin sekeluarga, untuk pulang bagi memberi ruang kepada pihak pengurusannya membuat proses membaik pulih.

Buat makluman lanjut, hujan lebat pada malam Selasa telah menyebabkan beberapa kampung di Janda Baik dilanda banjir kilat pada awal pagi Rabu.