Pelakon dan pengacara Mira Filzah selamat melahirkan seorang bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur pada jam 3.40 pagi hari ini.

Khabar gembira itu dikongsi oleh suami kepada Mira, Wan Emir Astar Wan Mohammad Khair-il Anuar menerusi laman Instagram miliknya.

“Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah SWT Pencipta sekalian alam, serta selawat ke atas junjungan mulia Baginda Nabi Muhammad SAW, isteri syurgaku Nur Amirah Filzah binti Badioezaman telah selamat melahirkan putera sulung kami pada tarikh sama seperti ibunya iaitu pada tarikh 9 Syawal, bersamaan 10 Mei pada jam 3.40 pagi.

“Putera kami yang bergema nyaring tangisannya berada dalam keadaan sihat, di samping ibunya yang juga dalam keadaan sihat wal’afiat,” coretnya.

Menerusi perkongsian sama, Emir turut menzahirkan penghargaan buat semua pihak yang telah menitip doa sepanjang fasa kehamilan isterinya.

“Kami mengucapkan jazakallahu khairan dan jutaan terima kasih kepada semua atas doa dan harapan yang telah dicurahkan ke atas perjalanan kami sekeluarga ini, moga segala kebaikan buat kalian semua juga.

“Semoga Allah merahmati dan membimbing setiap dari kita dalam perjalanan melalui kehidupan yang singkat ini… Amin,” luahnya.

Mira dan Emir telah mengumumkan kehamilannya pada Januari lalu setelah berbulan-bulan mengunci mulut mengenai perkara tersebut.

Pasangan itu diijab kabulkan pada 3 September 2020 dan diraikan dalam empat majlis berasingan.