Penyampai radio Suria FM, DJ Lin menzahirkan keterujaan apabila berpeluang menyertai Persidangan Radio Eropah 2022 di Malmo, Sweden selama sepuluh hari.

Menurut DJ Lin atau nama sebenarnya Roslinda Abdul Majid, ini merupakan kali pertama dia menjejakkan kaki ke Eropah dan akan melawat empat buah negara iaitu Denmark, Sweden, Britain dan Perancis.

“Ini adalah kali pertama saya selaku Pengurus Besar Suria FM berpeluang menyertai persidangan radio di luar negara. Saya bersyukur dapat menyertai Persidangan Radio Eropah 2022 di Malmo, Sweden ini.

“Bagi saya, ini adalah satu peluang keemasan. Selain itu, dapat juga menimba ilmu dan pengalaman baharu perkembangan serta masa depan industri dunia secara global.

“Saya juga dapat berkenalan dengan ramai pencinta dunia radio yang mempunyai minat yang tinggi terhadap dunia radio yang datang dari pelbagai latar belakang, jawatan dan negara.

“Pastinya ia sesuatu yang sangat menarik kerana antara kami ada banyak persamaan, jadi perbualan bertambah menarik dan sangat informatif,” katanya.

Persidangan tersebut menghimpunkan ramai penggiat, pengamal dan peneraju industri radio dari seluruh dunia.

Pelbagai pengisian dalam bentuk bual bicara dan perkongsian pengalaman berkenaan isu-isu yang berkaitan dunia radio dibincangkan sepanjang persidangan yang berlangsung dari 15 Mei sehingga 17 Mei tersebut.

“Segala ilmu serta pengalaman yang diperolehi menerusi tiga hari persidangan ini akan saya gunakan sebaiknya dalam usaha memantapkan lagi stesen radio Suria Fm dari semasa ke semasa,” tambahnya.

Dalam pada itu, DJ Lin yang akan pulang ke tanah air pada 24 Mei ini berharap orang ramai dapat mendoakan agar segala urusan dan perjalanannya dipermudahkan.