Penyanyi dan pengacara Wany Hasrita akui terkejut dengan dakwaan yang mengatakan dirinya telah melangsungkan majlis pernikahan pada Sabtu lalu.

Wany atau nama lengkapnya Nurshazwany Hasrita Hasbullah tampil menafikan perkara tersebut dan menjelaskan majlis perkahwinannya bukan dalam masa terdekat.

“Manalah mereka dengar cerita ini? Saya belum kahwinlah. Sabtu lalu pun saya sedang bekerja, mengacarakan program “Borak Dulu Baru Sahur” di saluran TV1. Ada saksi.

“Tetapi saya tidak menafikan akan berkahwin, Insya-Allah pada tahun ini. Dalam masa terdekat itu tak adalah. Lepas Syawal pun tidak,” jelasnya menerusi Utusan Malaysia.

Belum bersedia untuk mendedahkan butiran lanjut mengenai bakal suaminya, pelantun lagu “Sang Purnama” itu merancang untuk mengadakan majlis secara sederhana.

Beralih ke perkembangan lain, Wany kini terlibat dengan program Ramadan TV1 “Borak Dulu Baru Sahur” dan “Borak Dulu Baru Buka” bersama Amin Idris dan Khir Rahman.

Selain itu, Wany turut bekerjasama dengan jenama tudung Bidadari House untuk melancarkan koleksi tudung raya WanyHasritaxBidadariHouse.