Lebih lima tahun mewarnai naskhah-naskhah bergenre komedi romantik, penyanyi dan pelakon Nabila Razali akhirnya mencabar diri untuk keluar dari zon selesa.

Menerusi drama terbaharu “Wan Senja”, Nabila atau nama lengkapnya Nur Nabila Mohd Razali dipertanggungjawabkan untuk menggalas watak seorang isteri yang kejam.

“Watak dalam drama “Wan Senja” sangat berbeza. Sebelum ini, saya selalu menjayakan drama romantik komedi dan naskhah menggembirakan, namun, kali ini saya menjayakan watak isteri ‘queen control’ yang sangat kejam.

“Saya kena menghidupkan watak lebih jahat daripada suami lakonan Ali Reza. Bayangkan, dia jahat, tetapi saya kena lagi jahat. Jujurnya, ia satu cabaran yang sangat besar buat saya,” katanya menerusi BH Online.

Dalam pada itu, Nabila turut bersyukur kerana dapat mempelajari ilmu lakonan apabila berkongsi skrin dengan pelakon veteran Fauziah Datuk Ahmad Daud dalam drama tersebut.

Drama empat episod ini turut dibintangi barisan pelakon lain seperti Harun Hashim, Syazuwan Hassan, Fify Azmi, Datin Fadilah Mansor, Isyarian dan Aniq Suhair.

“Wan Senja” akan bersiaran pada 3 hingga 6 Mei depan, jam 11.30 pagi di TV3.