Segala spekulasi dan teka teki akhirnya terjawab apabila pelakon Sharifah Sakinah mengesahkan dia sudah berkahwin dengan jurulatih peribadi dari Sweden, Michael Hansen.

Dalam perkongsian di laman Instagram miliknya, Sakinah bagaimanapun tidak mendedahkan tarikh sebenar perkahwinannya dengan lelaki berstatus duda itu.

Menurut Sakinah atau nama lengkapnya Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar Al-Khaired, dia terpaksa merahsiakan perkahwinannya atas beberapa faktor peribadi, termasuk perbezaan agama.

252009090 350631523577588 4836454253198363198 n

“Disebabkan ramai yang bertanya, ya, kami sudah berkahwin. Terima kasih kepada rakan kongsi dan suami atas sokongan yang diberi terhadap penubuhan Hemmafit (pusat kecergasan).

“Kepada mereka yang tertanya-tanya kenapa kami tidak umumkan perkahwinan kami, ia adalah kerana terlalu peribadi selain perkara membabitkan agama.

“Kami membuat keputusan untuk tidak menghebahkannya sebelum ini. Tetapi sekarang, kami sudah rasmi bergelar suami isteri. Jadi tidak perlu tanya lagi,” katanya.

Terdahulu, Sakinah pernah mengumumkan dia bakal berkahwin pada 28 Mei 2021 yang juga merupakan tarikh lahir dia dan tunangnya.

Untuk rekod, Sakinah pernah mendirikan rumah tangga dengan juruterbang, Aliff Adha pada 2015 dan bercerai lima tahun kemudian.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan cahaya mata perempuan, Anais Adha yang kini berusia lima tahun.