Penyanyi dan pelakon Shalma Eliana mengesahkan dirinya positif COVID-19 dan kini sedang menjalani kuarantin kendiri di rumah.

Melalui hantaran Instagram (IG) Story, pemilik nama lengkap Shalma Eliana Bruhanutheen itu berkongsikan butiran lanjut mengenai gejala yang dialaminya.

“Hello semua. Satu peringatan untuk anda, sila jaga keselamatan. Gejala paling teruk saya alami dan tentunya, setiap orang mengalami yang berbeza-beza. Tetapi saya tidak mahu anda merasai apa yang saya rasakan.

“Tekak saya terlalu sakit dan kerana itu saya tidak dapat tidur dengan secukupnya. Telinga sakit, hidung tersumbat dan begitu juga leher yang terasa terlalu sakit akibat bengkak pada bahagian tekak,” kongsinya.

ezgif.com gif maker 1

Tambah Eliana atau lebih mesra disapa Yana, berat badannya turut menyusut hampir 5 kilogram (kg) serta mengalami kesukaran untuk bernafas dengan normal.

“Disebabkan tekak membengkak, saya sukar bernafas dengan betul dan terpaksa bernafas melalui mulut.

“Saya juga mengalami kesukaran bersin, menguap, makan dan minum. Namun, saya paksa diri makan walaupun sedikit.

“Walaupun demam sudah kebah, tetapi saya tetap tak cukup rehat. Sebagai pengidap insomnia, kesakitan ini langsung tidak membantu,” katanya.

Berkongsi lebih lanjut, pelakon drama “Lelaki Lingkungan Cinta” itu memaklumkan kesihatannya bertambah baik selepas menjalani kuarantin selama 10 hari.