Biarpun pernah meluahkan hasrat untuk mengundur diri dari dunia lakonan, namun pelakon dan usahawan Saharul Ridzwan nafi ingin melupakan kerjaya itu sepenuhnya.

Menurut Saharul atau nama lengkapnya Mohd Saharul Ridzwan Hashim, dirinya tidak mampu untuk memberi sepenuh tumpuan kepada kerjaya lakonan demi mempelajari ilmu agama dengan lebih mendalam.

Bagaimanapun, sekiranya tawaran yang datang bersesuaian dan tidak mengganggu jadualnya, pelakon drama “Sabarlah Duhai Hati” itu sedia mempertimbangkannya.

“Saya tak pernah letak apa-apa syarat pun. Cuma saya yang lemah. Bukan nak cakap industri itu yang tak bagus. Saya yang tak boleh nak teruskan.

“Beginilah, kalau betul ada rezeki dalam bidang lakonan ini, ia pasti akan datang.

“Mungkin ada orang yang tepat yang tahu tentang kesesuaian masa saya hadir dan berikan tawaran, kita tak tahu bukan?” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Beralih ke perkembangan lain, Saharul kini sibuk menguruskan perniagaan dan bakal membuka restoran makanan Barat bersama pengacara Nabila Ahmad iaitu Humangang.

Selain itu, Saharul turut menjadi salah seorang daripada selebriti jemputan istimewa yang menerima tajaan pakej umrah Syabibah Travel & Tours.