Penantian selama dua tahun berakhir apabila balu kepada pelawak Allahyarham Abam Bocey, iaitu Siti Nor Hidayah memenangi kes saman fitnah yang difailkan adik iparnya, Ali Puteh di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, hari ini.

Sehubungan dengan itu, mahkamah telah memerintahkan Ali, atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, untuk membayar RM60,000 sebagai ganti rugi.

Khabar itu dikongsikan oleh Hidayah menerusi laman Instagram miliknya dengan ucapan penghargaan kepada semua pihak yang mendoakan agar urusannya berjalan lancar.

“Alhamdulillah syukur pada Allah, kes saman hakim putuskan kemenangan kepada ku. Syukur pada Allah.

“Terima kasih kepada peguam kami, mak, abah, anakku Hamzah, adik-beradik, keluarga dan rakyat Malaysia yang mendoakan kami sekeluarga,” luahnya.

Dalam pada itu, Hidayah memaklumkan bahawa dia ingin meraikan kemenangannya dengan menyedekahkan buah-buahan ke Surau Nurul Iman, Seksyen 6 Kota Damansara, Petaling Jaya.

“Terima kasih kepada yang mendoakan saya dan Hamzah. Hari ini saya di nak beli buah-buahan dan sedekah kepada jemaah surau.

“Hari ini saya bersedekah di surau. Alhamdulillah lepas hajat. terima kasih yang mendoakan saya dari ‘A to Z’,” katanya.

Terdahulu, Hidayah memfailkan fitnah terhadap Ali apabila pelawak itu menggambarkan dirinya seorang yang tidak bertanggungjawab menerusi laman Instagram.