Kurang seminggu dimuat naik di laman YouTube, video muzik single terbaru kumpulan Dolla berjudul “Bad” berjaya meraih sejuta tontonan.

Khabar gembira itu dikongsikan menerusi laman Instagram Dolla berserta ucapan terima kasih daripada ahli kumpulan Dolla yang terdiri daripada Sabronzo, Tabby, Angel dan Syasya.

“Terima kasih iDollas untuk tidak putus-putus memberi sokongan terhadap kami. Kami sangat menghargai setiap seorang daripada anda,” kata mereka.

Secara tidak langsung, “Bad” menjadi video muzik Dolla yang terpantas meraih sejuta tontonan di YouTube, mengalahkan “Impikan”, “Raya Raya Raya” dan “Dolla Make You Wanna”.

Dalam pada itu, video muzik “Bad” turut menjadi bualan di laman sosial dengan pelbagai teori mengenai konsep video daripada para peminat.

Malah tidak kurang juga yang mengeluarkan pendapat bahawa kumpulan itu mampu pergi jauh hingga ke peringkat antarabangsa.

Terdahulu, video muzik “Bad” berjaya berada di tangga tertinggi di carta Spotify Asia dan menjadi ‘trending’ nombor satu di YouTube setelah dilancarkan pada 11 Februari lalu.