Setelah tiga tahun bergelar usahawan, pelakon Tya Arifin teruja apabila berpeluang untuk bertemu ahli perniagaan yang disegani ramai, Tan Sri Vincent Tan baru-baru ini.

Difahamkan Tya atau nama sebenarnya Nurtria Wulandari Arifin, berkesempatan bertemu jutawan itu ketika majlis makan malam bagi meraikan hari ulang tahun kelahiran ibu mentua tirinya yang juga penyanyi, Datuk Seri Siti Nurhaliza.

“Selain merayakan ulang tahun Mak Iti, Tya berkesempatan untuk makan malam dan bersembang dengan Tan Sri Vincent Tan. Seorang yang amat berjaya di Malaysia. Beliau adalah salah satu idola usahawan yang Tya kagumi.

“Momen yang berharga ketika duduk bersebelahan dan beliau kongsi apa sebenarnya kunci kejayaan beliau hingga hari ini,” kata pemilik syarikat Mutyara Beauty itu.

Menurut Tya, sehingga kini dia telah melahirkan 30 ribu usahawan Mutyara dan menyasarkan bilangan 100 ribu bagi tahun 2022.

“Yang membaca, mohon doanya semoga jalan Tya nak bantu wanita dipermudah,” katanya.

Dalam pada itu, ruangan komen dihujani dengan kata-kata semangat serta doa daripada para peminat terhadap kejayaan pelakon filem “M.O.X: Misi Operasi X”.