Pelawak dan usahawan Shuib Sepahtu akui tidak selesa apabila namanya sering dikaitkan dengan ramai wanita sejak pemergian isteri tercinta, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin tahun lalu.

Seperti yang dilihat di media sosial sejak akhir-akhir ini, Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, warganet pernah mengaitkannya dengan beberapa wanita termasuk penyanyi Siti Nordiana, usahawan kosmetik Dato’ Seri Vida dan adik kepada penyanyi Heliza Helmi iaitu Hazwani.

Bagaimanapun, pemilik syarikat minuman Bubblebee itu sedar bahawa dia tidak mampu untuk menutup mulut orang yang terus bercerita soal perkahwinan dan jodohnya.

“Selepas hampir enam bulan Sarah pergi, orang sudah mula beralih kepada cerita kahwin. Saya tidak boleh halang orang daripada bercerita pasal kahwin, tetapi janganlah berlebihan cakap benda yang saya tidak tahu bagaimana.

“Kadang-kala rasa diri seperti Lego apabila orang sibuk menjodohkan saya dengan beberapa wanita,” katanya yang dipetik dari BH Online.

Sehubungan dengan itu, Shuib turut menafikan spekulasi bahawa dia mempunyai hubungan istimewa dengan Siti Nordiana, Hazwani dan Dato’ Seri Vida.

Shuib berkahwin dengan Allahyarham Siti Sarah pada 2011. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra, Ariq Matin dan Ayash Affan.