Pengacara dan pelakon terkenal Neelofa selamat melahirkan seorang bayi lelaki pada Sabtu lalu.

Berita gembira itu dikongsikan oleh suami Neelofa yang juga pendakwah bebas Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan.

“Assalamualaikum. Alhamdulillah. Puji dan syukur kami panjatkan kepada Allah SWT untuk segala berkat dan rahmat-Nya, isteri saya, Noor Neelofa Mohd Noor telah selamat melahirkan putera sulung kami pada 29 Januari 2022 pukul 3.44 petang.

“Syukur alhamdulillah, segala urusan dipermudahkan, kini isteri saya sedang berehat dan kami sedang melalui satu fasa yang sangat menggembirakan untuk kami sekeluarga,” katanya.

Dalam kenyataan sama, Haris turut menzahirkan dan terima kasih buat semua pihak yang mendoakan urusan mereka dipermudahkan sepanjang tempoh isterinya hamil hingga selamat bersalin.

“Saya dan Neelofa ingin merakamkan jutaan penghargaan dan rasa penuh bersyukur atas doa yang dikirim oleh anda semua.

“Terima kasih atas ingatan kalian sejak kami mendirikan rumah tangga sehinggalah kami menimang cahaya mata,” katanya.

Sementara itu, Neelofa mengumumkan nama putera sulung mereka iaitu Muhammad Bilal menerusi ciapan di laman Twitter serta perkongsian di Instagram Story miliknya.

A08851D2 8DD6 40C4 87D9 47F5AB9AA607
Perkongsian Neelofa di Instagram Story

Buat masa ini, pasangan tersebut belum mendedahkan wajah anak sulung mereka buat tatapan umum.

Untuk rekod, Neelofa dan Haris mendirikan rumah tangga di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur pada 27 Mac tahun lalu.