Biarpun sudah bergelar pensyarah di sebuah universiti swasta, namun penyanyi Najwa Latif masih bergiat aktif dengan kerjayanya sebagai anak seni.

Najwa atau nama lengkapnya Imratul Najwa Abdul Latif menzahirkan rasa syukur apabila single berjudul “Bertenang” yang dilancarkan pada 31 Disember tahun lalu menerima sambutan baik daripada peminat.

Menurut Najwa, lagu itu amat berkait rapat dengan perasaan dan kehidupan kita sebagai manusia, serta meniupkan rasa semangat dalam diri pendengar.

“Bertenang adalah sebuah lagu untuk mengingatkan diri bahawa sesuatu kekurangan boleh menjadi kelebihan, dan untuk diri kita kekal bertenang dalam menghadapi segala cabaran di setiap fasa kehidupan.

“Banyak mesej positif yang boleh kita ambil dalam lagu ini. Saya harap kita semua dapat belajar untuk menghargai diri kita sendiri,” ujarnya yang dipetik dari mStar Online.

Dalam pada itu, Najwa turut mendedahkan dia pernah putus asa ketika menyiapkan lagu ini serta membuat keputusan untuk tidak melancarkannya beberapa bulan lalu.

Bagaimanapun, dengan bantuan dan kerjasama beberapa pihak, hasratnya untuk melancarkan lagu tersebut akhirnya dapat direalisasikan.

Dengarkan lagu penuh “Bertenang” di bawah: