Pelakon versatil Nabila Huda teruja apabila menjadi pilihan pengarah Osman Ali untuk membintangi filem seram terbarunya “Telaga Suriram”.

Menurut Nabila, dia tidak berfikir panjang untuk menerima tawaran filem itu memandangkan watak yang ditawarkan kali ini amat berbeza, yang mana dia perlu menggalas watak seorang wanita bisu bernama Maimon.

“Watak Maimon adalah penjaga kepada Suriram, seorang yang sangat rapat dengannya. Ini kali pertama saya membawa watak bisu tapi bukan bisu sejak kecil. Dia sebenarnya mengalami trauma sejak kecil.

271780208 947640056135617 932064326795723354 n
Nabila bersama para pelakon “Telaga Suriram”

“Sudah lama saya menantikan skrip dan watak sebegini. Ini adalah watak idaman saya. Jadi apabila dapat saja sinopsis, saya terus bersetuju untuk lakukan,” katanya yang ditemui di majlis pelancaran dan sidang media “Telaga Suriram” di Restoran The Majapahit, Arcoris Mont Kiara, Kuala Lumpur, pada Selasa.

Bercakap mengenai persiapannya, Nabila mendedahkan dia perlu memotong rambut, menurunkan berat badan serta menggelapkan kulitnya bagi menepati fizikal watak yang diberikan.

Di samping itu, pengacara program Melodi berkenaan memberitahu dia sedang mengambil masa untuk menghayati wataknya memandangkan dia bakal ‘dibisukan’ sepanjang terlibat dengan penggambaran yang bakal bermula 20 Januari depan.

“Telaga Suriram” dijangka bakal ke pawagam pada hujung tahun ini atau awal tahun 2023.

Selain Nabila, filem itu turut dibintangi pelakon hebat tanah air yang lain iaitu Maya Karin, Scha Alyahya dan Farid Kamil.