Pelakon Raysha Rizrose tampil menafikan bahawa majlis resepsi kakaknya, Uqasha Senrose dan Kamal Adli pada 15 Disember lalu telah melanggar prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan oleh kerajaan.

Raysha atau nama lengkapnya Farza Naquraisha Mohd Fariz menjelaskan setiap tetamu yang hadir terdiri dalam kalangan ahli keluarga dan kenalan rapat sahaja.

Bagi memastikan keselamatan semua, setiap tetamu juga diwajibkan menjalani ujian saringan RTK-Antigen, lengkap dua dos vaksin COVID-19, memakai pelitup muka, mengimbas kod MySejahtera dan kanak-kanak tidak dibenarkan hadir.

“Sebenarnya tiada istilah melanggar SOP pun sebab jumlah tetamu yang hadir memang sangat terhad dan mengikut garis panduan yang ditetapkan kerajaan.

“Nak dijadikan cerita, video yang tular itu berlaku selepas sesi sesi fotografi dengan pengantin. Jadi, ketika itu memang saudara-mara serta kenalan rapat ada yang membuka pelitup muka sekejap,” katanya kepada Harian Metro.

Bagaimanapun, Raysha sedia memberi kerjasama sepenuhnya sekiranya dipanggil pihak berkuasa.

Terdahulu, rakaman video yang memaparkan majlis resepsi Uqasha dan Kamal di sebuah villa peranginan di Genting Highlands, Pahang tular di media sosial hingga menimbulkan buah mulut warganet kerana didakwa melanggar SOP.