Melihat pencapaian drama fenomena “Budak Tebing” yang membanggakan, penerbit Jalena Rejab tidak menolak perancangan untuk menghasilkan “Budak Tebing 3” tidak lama lagi.

Menurut Jalena, drama kesinambungan “Budak Tebing 2” itu masih berada dalam proses pra-produksi dan akan mempunyai 13 episod.

“Kami masih dalam proses perbincangan dengan pihak TV3 dan menantikan skrip untuk edisi ketiga ini.

“Insha-Allah Budak Tebing 3 bakal menyusul sebanyak 13 episod dan bakal menjalani penggambaran jika semuanya berjalan lancar,” katanya menerusi Harian Metro.

Dalam pada itu, Jalena tidak dapat menyembunyikan perasaan gembira apabila drama “Budak Tebing” dinobatkan sebagai Drama Terbaik di Anugerah Drama Sangat 2021 yang berlangsung pada Sabtu lalu.

Malah pengarah drama itu, Feroz Kader turut berjaya merangkul trofi Pengarah Terbaik.

“Saya tak jangka yang”Budak Tebing” akan diiktiraf sebagai Drama Terbaik memandangkan empat drama lain memiliki kekuatan tersendiri,” katanya.

Tambah Jalena lagi, jalan cerita yang menarik dan keinginan untuk menerbitkan sebuah karya terbaik menjadi pendorong utama drama “Budak Tebing” dihasilkan.

“Budak Tebing” dan “Budak Tebing 2” dibintangi oleh barisan pelakon hebat tanah air seperti Adam Lee, Aedy Ashraf, Bella Dowanna, Eyka Farhana, Syafie Naswip, Pablo Amirul, Firdaus Ghufran dan Fariz Isqandar.