Pasangan pelakon Kamal Adli dan Uqasha Senrose menzahirkan rasa syukur apabila selamat berangkat ke Tanah Suci Mekah bagi mengerjakan ibadah umrah pada malam Khamis.

Perkara itu dimaklumkan menerusi sebuah video yang dimuat naik di laman Instagram Kamal, atau nama lengkapnya Ahmad Kamal Ahmad Adli sebelum mereka berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

“Saya dan isteri akan berangkat untuk umrah. Kami ingin memohon maaf sekiranya pernah menyinggung perasaan mana-mana pihak.

“Doakan kami mendapat umrah yang mabrur, maafkan kami semua,” katanya.

Dalam pada itu, Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen, memaklumkan bahawa mereka akan menunaikan solat sunat hajat buat mangsa-mangsa banjir di Malaysia.

“Insya-Allah kami juga akan melaksanakan solat hajat memohon kepada Allah SWT untuk semua mangsa banjir. Salam takziah untuk semua mangsa dan semoga Allah akhiri bencana ini,” ujar Uqasha yang kelihatan jelita berniqab.

Pasangan yang membintangi drama “Perempuan Tanpa Dosa” itu turut mengucapkan terima kasih atas ucapan perkahwinan daripada orang ramai yang menitip doa agar jodoh mereka berpanjangan.

Terdahulu, Kamal dan Uqasha selamat diijab kabulkan dalam sebuah majlis tertutup di sebuah pusat peranginan di Janda Baik, Bentong, Pahang pada 5 November lalu.

Bercakap mengenai perancangan bulan madu, Uqasha memaklumkan bahawa dia dan Kamal telah merancang untuk mengerjakan umrah ke Tanah Suci Mekah.