Setelah dua tahun berehat dari dunia lakonan, pelakon Izara Aishah bersedia untuk membuat kemunculan semula dan kembali bergiat aktif dalam kerjaya seninya.

Bagaimanapun, Izara atau nama lengkapnya Nik Izara Aishah Nik Izazurin memaklumkan fokusnya kini beralih kepada naskhah filem berbanding drama televisyen (TV) atas beberapa faktor tertentu.

Selain itu, menantu kepada penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza tersebut memberitahu bahawa dia akan menyertai kelas lakonan demi memperbaiki kualiti lakonannya pada masa akan datang.

“Sudah dua tahun saya tidak berlakon, jadi saya rasa kekok. Saya kena masuk semula kelas lakonan. Selepas itu, saya fikir akan lebih beri fokus kepada filem.

“Drama TV banyak ‘politik’. Mereka sangat memilih, isu bayaran dan cara bekerja membuatkan saya lemas. Bukan serik, saya hanya kecewa dengan TV.

“Kalau filem dan pihak yang menghasilkan karya sendiri, saya okay. Pembikin filem tiada masalah dengan saya. Alhamdulillah,” katanya menerusi BH Online.

Beralih ke perkembangan lain, Izara telah menyalurkan bantuan dari segi kewangan serta barangan keperluan kepada mangsa-mangsa banjir memandangkan dia tidak berpeluang untuk turun padang.