Lebih dua minggu disiarkan, penarafan drama “Kisah Cinta Kita” dilihat semakin melonjak tinggi dan menjadi buah mulut ramai menerusi laman sosial.

Pelakon utamanya Amelia Henderson mendedahkan antara sebab utama dia menerima tawaran drama Riza Baharudin ini adalah jalan ceritanya yang lain daripada yang lain serta memerlukannya untuk menggalas dua watak.

Menurut Amelia, atau nama sebenarnya Amelia Thripura Henderson, ia secara tidak langsung membuka peluang buatnya untuk mencuba cabang baharu dalam kerjaya seni yang dibina lebih sedekad lalu.

Biarpun agak sukar, namun Amelia menganggap ia sebagai cabaran yang harus dihadapi sebagai seorang anak seni.

HIVE 15
Amelia, Aedy serasi

“Ini merupakan satu pengalaman dan cabaran yang berbeza daripada drama-drama lakonan saya sebelum ini. Ya, bukan mudah nak bertukar-tukar watak tetapi saya berjaya lakukannya atas bantuan kru produksi dan tunjuk ajar barisan pelakon lain.

“Namun, perkara paling penting ialah saya lakukan rujukan bagi memahami jalan cerita dan karakter sebelum menjayakan mana-mana watak, tidak kiralah untuk KCK mahupun drama lain,” katanya menerusi Kosmo!

“Kisah Cinta Kita” yang memaparkan gandingan serasi Amelia bersama pelakon Aedy Ashraf, disiarkan menerusi Slot Akasia TV3 sejak 26 November lalu.

Selain Amelia dan Aedy, drama ini turut dibintangi barisan pelakon hebat tanah air lain seperti Datin Seri Maria Farida, Daniella Sya, Khaty Azian, Ikmal Amry, Datuk Jalaluddin Hassan dan ramai lagi.