Penyanyi Usop selamat mengikat tali pertunangan dengan wanita pilihan hatinya, Nur Fatihah Md. Hashim, di Dewan Desa Murni, Taman Desa Murni Sungai Dua, Pulau Pinang, semalam.

Usop, atau nama sebenarnya Muhamad Saiful Naim B. Mohd Noor, berkongsikan khabar gembira itu menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya.

“Alhamdulillah. Kini saya sah bergelar tunang kepada Teha. Jutaan terima kasih buat keluarga tersayang dan keluarga Teha yang menjayakan majlis pertunangan ini,” kata naib juara Mentor Milenia itu.

Majlis pertunangan itu diadakan secara tertutup dengan kehadiran keluarga kedua-dua belah pihak bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan.

Dalam pada itu, Usop merancang untuk melangsungkan pernikahan pada Februari depan sekiranya tiada aral melintang. Difahamkan pasangan itu telah saling mengenali sejak tiga tahun lalu.

“Kami akan mengadakan majlis pernikahan dan resepsi di Pulau Pinang, manakala majlis di Kuala Lumpur belum diputuskan lagi. Namun, jika ada penaja sudi, saya boleh mempertimbangkan.

“Apapun, kami mengharapkan doa yang baik-baik. Orang kata dugaan pertunangan hebat, jadi saya dan tunang kena kuat menghadapinya,” katanya menerusi BH Online.