Hasrat untuk menempa nama di negara orang tidak kesampaian apabila pelakon dan penerbit Puan Sri Tiara Jacquelina mendedahkan dia pernah menolak beberapa tawaran membintangi filem Hollywood.

Menurut Tiara atau nama sebenarnya Tiara Jacquelina Eu Effendi, percanggahan budaya adalah antara faktor utama dia terpaksa melepaskan peluang keemasan tersebut.

“Jika 10 atau 20 tahun lalu mungkin saya dah merasa berlakon filem Hollywood. Tapi sebenarnya tak semudah yang dibayangkan sebab budaya Asia kita. Saya ‘old fashion’ sikit orangnya kadang-kadang.

“Lagipun tak semua yang berjaya ke sana, sebab ada benda yang sanggupkah kita buat kalau berlakon di Hollywood?

“Banyak halangan, contohnya kalau babak bercium, takkan saya nak tolak dan jawab ‘I don’t do kissing’,” kata penerbit filem “Puteri Gunung Ledang” (PGL) itu menerusi Kosmo!

Topik itu dibincangkan ketika Tiara terlibat dengan sesi siaran langsung Instagram (IG Live) bersama Persatuan Wartawan Hiburan Malaysia (WHAM) yang dikendalikan oleh pengarang hiburan berpengalaman Dean Musthafa dan Roslen Fadzil pada Selasa.

Beralih ke perkembangan lain, Tiara bersama kumpulan produksinya Enfiniti Academy kini sedang sibuk menyiapkan projek-projek yang tergendala ekoran pandemik COVID-19.

Selain itu, Tiara juga bakal terlibat dengan pementasan teater “Puteri Gunung Ledang The Musical” (PGLTM) di Istana Budaya yang ditunda pada tahun hadapan.