Pendakwah bebas PU Riz menafikan tanggapan bahawa kerjaya lakonannya sudah berakhir selepas mendirikan rumah tangga dengan pelakon dan pengacara terkenal, Noor Neelofa.

Riz menjelaskan perkara itu setelah dianugerahkan Gandingan Serasi Filem Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-34 bersama Wanna Ali menerusi filem “Ada Apa Dengan Dosa” pada Sabtu lalu.

Bagaimanapun, Riz atau nama sebenarnya Muhammad Haris Mohd Ismail mengakui bersikap selektif terhadap tawaran lakonan dan hanya akan menerima naskhah berkonsep Islamik.

“Tiada istilah permulaan atau penamat dalam dunia seni. Jika ada rezeki, saya tidak akan menolak untuk berlakon.

“Tetapi, tentu pilihan saya kisah dakwah dan konsep Islamik. Kenapa saya mahu menolak jika kena pada waktu. Saya boleh sahaja mempertimbangkan tawaran jika ada watak yang sesuai,” katanya menerusi BH Online.

12 1
Riz dan Neelofa berkahwin pada 27 Mac lalu

Dalam pada itu, Riz mendedahkan dia tidak mempunyai masalah sekiranya ditawarkan untuk berlakon dengan Neelofa, namun ia hanya akan direalisasikan atas persetujuan isterinya itu.

Beralih ke perkembangan lain, Riz dan Neelofa kini sedang menghitung hari menantikan kelahiran cahaya mata sulung mereka.

Biarpun kedua-dua mereka tidak membuka mulut tentang kehamilan Neelofa sejak desas-desusnya timbul beberapa bulan lalu, namun foto-foto Neelofa yang melihatkan perutnya semakin membesar mengesahkan perkara tersebut.