Tarikh 9 Ogos 2021 pasti meninggalkan luka yang dalam buat pelawak dan usahawan Shuib Sepahtu apabila perlu mengucapkan selamat jalan buat selama-lamanya kepada isteri tercinta yang juga penyanyi, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin.

Shuib, atau nama asalnya Shahmira Muhamad, telah melancarkan dan memperdengarkan semula karya Siti Sarah berjudul “Tinggalkan Diriku” menerusi saluran YouTube rasmi miliknya Shuib Channel pada Jumaat.

Menurut Shuib, lagu itu telah dirakam oleh arwah ketika sesi latihan untuk Showcase Siti Sarah sekitar tahun 2018.

Sedikit butiran, lagu “Tinggalkan Diriku” telah dirakam pada tahun 2002 untuk album “Mimpi Pun Sama” dan dilancarkan sekitar tahun 2003.

Namun, apa yang menyayat hati ramai adalah rakaman perbualan terakhir Shuib bersama arwah Siti Sarah sebelum ditidurkan pada 6 Ogos lalu bagi menjalani pembedahan mengeluarkan bayi dalam kandungannya.

“Menerusi video muzik ini saya selitkan perbualan akhir bersama Siti Sarah ketika memberikan kata-kata semangat bagi memujuk arwah untuk ‘ditidurkan’.

“Ini adalah momen paling sukar dalam hidup saya sebagai seorang suami dan bapa. Perbualan tersebut adalah tanda pengorbanan besar seorang ibu yang bertarung nyawa untuk melahirkan seorang anak,” katanya.

Rata-rata netizen dan rakan-rakan artis turut menzahirkan rasa sebak setelah mendengar perbualan antara suami isteri tersebut.

Dalam perbualan tersebut, Shuib memberi kata-kata semangat buat arwah isterinya dan berdoa agar mereka dapat melihat bayi mereka yang kini diberi nama Ayash Affan.

Selain Ayash, Shuib dan arwah Siti Sarah turut mempunyai tiga lagi cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6.