Tidak dinafikan setiap video parodi yang disunting oleh personaliti media sosial, Mohammad Sofian Abdullah atau lebih dikenali sebagai Sofyank, sering mencuri perhatian ramai.

Ketika orang ramai teruja menunggu tayangan “Spider-Man: No Way Home” di layar lebar, Sofyank tidak terlepas untuk menyunting video parodi treler filem Marvel Studios yang dinanti-nanti ramai itu.

Jika sebelum ini Sofyank hanya berkongsi video yang sudah siap disunting, kali ini dia menyertakan proses balik tabir video parodi yang dihasilkan bersama-sama dua orang rakannya.

Sehubungan dengan itu, Sofyank turut berharap agar pelakon utama yang membawa watak Spider-Man/Peter Parker iaitu Tom Holland dapat menonton video tersebut.

Terdahulu, anak kelahiran Kota Bharu, Kelantan itu berjaya mengharumkan nama negara di persada antarabangsa apabila diterbangkan ke Budapes, Hungary untuk bertemu dengan bintang Hollywood Will Smith dan mempromosikan filem “Gemini Man”.

Malah Sofyank turut berpeluang untuk bertemu idolanya, Zach King, setelah memenangi anugerah Magic of the Month yang dianjurkan personaliti media sosial Amerika itu.