Drama bersiri kepolisan “Gerak Khas” merupakan satu-satunya siri paling lama pernah ditayangkan di televisyen iaitu lebih 20 tahun sebelum ia ditamatkan baru-baru ini.

Bagaimanapun atas permintaan ramai yang mahukan siri tersebut disambung, Skop Productions akhirnya mengambil keputusan untuk mengembalikan semula siri itu dengan memberi nafas baharu yang mana ia dikenali sebagai “Gerak Khas Undercover”.

Siri terbaru ini akan mengisahkan mengenai cabaran yang perlu dilalui oleh anggota ‘undercover’ dalam menembusi dalang sindiket jenayah ketika menjalankan tugas risikan dan penyamaran.

Untuk siri terbaru ini, beberapa pelakon asal seperti Erra Fazira, Salina Saibi, C Kumaresan, Farid Amirul dan Datuk AC Mizal dikekalkan dan beberapa muka baru akan membintangi siri ini adalah Datuk Aaron Aziz, Datuk Seri Eizlan Yusof, Elizabeth Tan, Raja Afiq, Datuk Rosyam Nor dan Khalida Balqis.

Siri terbaru ini akan turut mempunyai lagu OST yang dinyanyikan oleh penyanyi, pengarah dan pelakon terkenal Syamsul Yusof.

“Gerak Khas Undercover” akan ditayangkan di TV3 pada setiap Jumaat jam 10.30 malam.

📸: Syamsul Yusof Instagram