Pelakon Shaza Bae tidak menyangka perjalanannya dalam dunia seni kian memuncak susulan menjayakan watak gelap dalam drama “Marry Me Senorita” yang meninggalkan impak besar kepada penonton.

Dedah Shaza, atau nama sebenarnya Shaza Nuriman Mohamad Zamri, dia turut menerima pelbagai mesej sumpah seranah daripada penonton yang membenci watak Rossa Arabella dalam drama terbitan Michael Ang itu.

“Karakter Rossa Arabella membuatkan penonton menyampah dan menyumpah seranah saya. Jadi, drama “Marry Me Senorita” dan “Perempuan Tanpa Dosa” menjadi faktor juga nama saya mula dikenali.

“Alhamdulillah, rezeki saya dalam lakonan juga tak putus selepas membintangi dua drama ini. Malah, saya kini diberi kepercayaan menghidupkan watak utama menerusi drama “Jangan Ganggu Jodohku” arahan Jamal Khan,” katanya yang dipetik dari Harian Metro.

Selain berlakon,  juara pertandingan Dewi Remaja 2019/2020 itu turut mengembangkan lagi cabang kerjayanya sebagai pengacara program HLive! dan Hero Remaja 2021/2022.

Dalam perkembangan lain, Syaza telah tercalon dalam Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-34 bagi kategori Artis Baharu Wanita Popular.