Nampaknya seorang lagi pelakon tampil mengulas mengenai isu syarat yang diletakkan oleh stesen TV yang mahukan pelakon perlu memiliki sejuta pengikut di media sosial sekiranya mahu berlakon dalam naskhah terbitan stesen TV tersebut.

Raja Ilya menerusi satu video yang dimuat naik di Instagram miliknya berkata ‘syarat’ baru itu akan memburukkan lagi industri seni tanah air apabila pelakon yang tidak mempunyai jumlah pengikut yang ramai akan bertindak ‘membeli’ pengikut demi mahu tepati kriteria penerbit.

Tambahnya lagi, jumlah pengikut di media bukanlah boleh dijadikan sebagai pengukur kejayaan sesebuah naskhah, malah pelakon yang tidak mempunyai ramai pengikut juga mampu menaikkan rating naskhah tersebut. Ia telah banyak kali dibuktikan termasuklah siri popular dari Korea yang kini menjadi bualan ramai iaitu “Squid Game”.

Miss Mynah bersetuju dengan pendapat Raja Ilya ni dan yakin ramai lagi artis-artis yang turut merasakan perkara sama. Apa pendapat anda pula.

Untuk hiburan terkini layari www.missmynah.com

📸: Raja Ilya Instagram

#MissMynah #RajaIlya #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #pelakon #filem #drama #viral  #KLVampires #Appalam #Soulmatehinggajannah #Luqman