Setelah berjaya mengukuhkan nama dalam dunia lakonan, pelakon Nadhir Nasar mencabar kemampuan diri dan mengembangkan lagi kerjayanya dalam dunia seni sebagai seorang pengacara.

Pemilik nama lengkap Ahmad Nadhir Ahmad Nasar itu diberi kepercayaan untuk mengendalikan program realiti pencarian bakat Hero Remaja 2021 di samping pelakon Shaza Bae.

Pelakon yang menjuarai Hero Remaja 2020 itu tidak teragak-agak untuk menceburi bidang pengacaraan kerana berpendapat bahawa ia adalah peluang terbaik buat dirinya untuk keluar dari zon selesa.

“Saya mungkin belum sampai ke tahap untuk mempengaruhi penonton sebagai Nadhir Nasar. Sebagai pelakon, kita selalu memainkan pelbagai watak. Jadi, ia sangat berbeza untuk bergelar pelakon dan pengacara.

“Kadang kala kita sendiri tak tahu kemampuan sebenar diri kita. Sebagai manusia, kita tidak akan pernah puas dan sentiasa ingin cuba sesuatu yang baru,” katanya menerusi Media Hiburan.

Hero Remaja 2021 menyaksikan 12 finalis berentap untuk bergelar juara. Program 8 episod itu menemui penonton pada setiap Sabtu, jam 9 malam di saluran Astro Ria dan Astro Ria HD.

Beralih ke perkembangan lain, Nadhir kini muncul dalam drama bersiri “I-Tanggang: Mother of All Lies” sebagai Syafiq. Drama itu bersiaran di saluran Astro Citra bermula 13 September lalu.