Tiada angin tiada ribut, baru-baru ini nama pelakon dan penyanyi terkenal Erra Fazira menjadi buah mulut netizen di media sosial apabila dikatakan telah bernikah dengan seorang ahli politik sebagai isteri kedua.

Spekulasi itu timbul selepas seorang pengguna Twitter memuat naik ciapan berkenaan serta mempersoalkan adakah isteri pertama ahli politik itu mengetahui tentang perkara tersebut.

Bagaikan sudah penat mendengar spekulasi sama berulang kali, Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek, tampil menafikan perkara berikut dan menjelaskan dia masih berstatus ibu tunggal.

“Sudahlah, letih dengan cinta, putus cinta, kahwin, tak kahwin. Status saya masih lagi ibu tunggal.

“Minta saya, doakan saja segala yang terbaik dan andai bertemu jodoh satu hari nanti, moga jodoh yang membahagiakan dan berkekalan hingga ke jannah,” ujar Erra yang dipetik dari Astro Awani.

Sedikit butiran, Erra pernah berkahwin dengan pelakon dan pengarah Datuk Yusry Abdul Halim pada 2003 namun perkahwinan mereka hanya kekal selama tiga tahun.

Pelakon “Gerak Khas” itu kemudian berkahwin buat kali kedua dengan ahli perniagaan, Engku Emran Engku Zainal Abidin pada 2007 namun disahkan bercerai pada 2014.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan iaitu Engku Aleesya.