Pelakon Noorkhiriah telah menerusi satu posting di media sosial Instagram-nya telah membuat teguran ‘pedas’ kepada wanita bertudung dan juga segelintir pihak yang mahu menggunakan khidmat wanita bertudung bagi mempromosikan produk mereka agar menjaga adab.

“Sesiapa yang nak buat ‘review’ produk besar ke, kecil ke, atau ape ke, tolong elakkan wanita bertudung boleh tak? Menjatuhkan maruah. Atau engkau orang saja memang nak menjatuhkan maruah wanita bertudung? Sebab itu, bertudung itu menutupi dada, labuh. Bila dah labuh, tak perlu tergoyang-goyang sebab tetap akan nampak,” tulisnya.

Tambah pelakon yang terkenal dengan drama “Nur”, dia terpaksa menegur kerana tidak mahu wanita bertudung terus dimanipulasi.

“Maaf saya tegur, kita sebagai wanita hormat dan jagalah maruah kita sesame wanita. Saya tak nak cakap besar, tetapi selagi punya kudrat, walaupun makan kicap sekalipun saya tak akan buat ‘review’ sebegini.

“Memang ada yang suka, tapi Allah murka. Tolonglah, saya tak nak butakan mata, akhirat nanti semua Allah tanya. Saya sayang semua wanita, jagalah maruah kita.”

Tidak dapat dinafikan semakin ramai wanita bertudung sanggup berbuat demikian demi mencari populariti dan juga wang menerusi ‘review’ produk di media sosial.