Pelakon dan usahawan terkenal Noor Neelofa Mohd. Noor dan suaminya, Haris Ismail hari ini hadir ke Kompleks Mahkamah Majistret Seremban, Seremban 2, untuk perbicaraan semula bagi kes langgar prosedur operasi standard (SOP).

Memetik laporan dari Sinar Harian, pasangan itu tiba di pekarangan mahkamah bersama peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah kira-kira pukul 8.40 pagi tadi.

Neelofa dan Haris berdepan pertuduhan terbabit ketika berada di sebuah premis menjual karpet di Nilai 3, pada 2 Mei lalu.

Difahamkan pasangan itu didakwa melakukan kesalahan mengikut Peraturan 19, Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) (Kawalan Pergerakan Bersyarat) (No 4) (Pindaan) (No 12) 2021.

Neelofa kemudian dikenakan jaminan sebanyak RM5,000 oleh mahkamah atas pertuduhan gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk daftar masuk atau menulis secara manual, sementara Haris dikenakan jaminan sebanyak RM10,000 atas dua pertuduhan iaitu gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk daftar masuk atau menulis secara manual dan tidak memakai pelitup muka di tempat awam.

Neelofa dan Haris di pekarangan mahkamah

Namun bukan perbicaraan kes melibatkan pasangan itu sahaja yang mencuri tumpuan, tetapi juga gelagat Neelofa yang dilihat kerap memegang bahagian perutnya, justeru menguatkan lagi dakwaan bahawa dia sedang berbadan dua.

Biarpun sudah lebih dua bulan spekulasi mengenai kehamilan Neelofa menjadi buah mulut ramai di media sosial, namun sehingga kini Neelofa mahupun Haris masih belum membuka mulut bagi menjelaskan perkara tersebut.