Desas desus mengenai penyanyi Ernie Zakri yang dikatakan sedang berbadan dua akhirnya terjawab apabila dia mengesahkan kehamilan sulungnya semalam.

Berita gembira itu dikongsikan oleh Ernie dan suami yang juga penyanyi, Syamel, menerusi laman Instagram mereka.

Menurut Ernie atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri, mereka tidak berniat untuk menyembunyikan kehamilannya kepada umum serta berharap orang ramai faham akan situasi Syamel yang kehilangan ibunya sebulan lalu.

“Alhamdulillah usia kehamilan saya sudah memasuki 16 minggu iaitu sekitar empat bulan.

“Sebenarnya kami memang nak berkongsi berita ini lebih awal tapi disebabkan ketika itu arwah umi Syamel jatuh sakit dan akhirnya meninggal dunia, kami rasa ia bukan waktu yang tepat untuk meraikan berita gembira ini,” katanya yang dipetik dari Harian Metro.

Dalam pada itu, Ernie turut berkongsi pengalaman kehamilannya, di mana dia berdepan alahan ketika memasuki trimester kedua.

Menjengah ke ruangan komen, para peminat dan rakan-rakan selebriti mengucapkan tahniah serta mendoakan perjalanan kehamilan Ernie dipermudahkan.

Terdahulu, Ernie mencuri perhatian ramai apabila perutnya kelihatan sedikit buncit dalam sebuah video, sekali gus menjadi buah mulut ramai bahawa dia sedang hamil.

Ernie dan Syamel diijabkabulkan pada 26 Mac lalu di Masjid Puncak Alam, Selangor.