Seringkali kita mendengar kisah-kisah mistik daripada kalangan pelakon yang mengalami gangguan-gangguan aneh ketika terlibat dengan penggambaran drama mahupun filem seram.

Begitulah yang berlaku kepada pelakon Zahiril Adzim di set penggambaran filem “Ada Hantu” di sebuah banglo terbiar sekitar Disember tahun lalu.

Menurut Zahiril, atau nama sebenarnya Muhammad Zahiril Adzim Mohd Mokhtar, dia dan beberapa kru produksi berdepan gangguan-gangguan kecil sebelum ia bertambah kerap dengan kemunculan entiti misteri yang menjelma di depan matanya.

“Mula-mula ‘dia’ kacau sikit-sikit, kacau kamera sampai rosak, cermin kereta pecah dan semakin lama makin teruk sehingga ‘dia’ munculkan diri pada hari terakhir penggambaran,” katanya yang dipetik dari mStar Online.

Dalam pada itu, Zahiril turut mendedahkan kakinya terseliuh ketika memfilemkan babak menendang pintu kerana terdapat sesuatu yang besar secara tiba-tiba menolak pintu itu dengan kuat sehinggakan tendangannya tersasar.

“Ada Hantu” merupakan filem pertama arahan pelakon Hairul Azreen dengan bantuan pengarah filem “Paskal”, Adrian Teh, yang turut bertindak sebagai penerbit.

Selain Zahiril, filem itu turut dibintangi Hairul Azreen, Shiqin Kamal, Nafiez Zaidi dan Elvina Chua.

“Ada Hantu” kini menemui penonton di platform penstriman dalam talian Disney+ Hotstar bermula hari ini.