Pemergian penyanyi Siti Sarah Raissuddin bukan hanya meninggalkan kesan mendalam buat keluarga dan para sahabat, tetapi juga seluruh rakyat Malaysia.

Biarpun tidak mengenali secara peribadi mahupun bersua muka, namun laman sosial hari ini suram dihujani dengan ucapan takziah buat suami Siti Sarah, pelawak dan usahawan Shuib Sepahtu.

Setelah MissMynah membuat tinjauan di laman Twitter, orang ramai berkongsikan luahan hati, foto dan beberapa video sebagai tanda memperingati penyanyi tersebut.

Selain video kenangan dan detik-detik terakhir Siti Sarah bersama keluarga, lagu popular Siti Sarah berjudul “Kesetiaan” turut menjadi ‘trending’.

Rata-rata pengguna Twitter meluahkan rasa terkejut bercampur sedih dengan pemergian ibu kepada empat orang anak itu.

IMG 6480
IMG 6481
IMG 6482

Siti Sarah disahkan meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM), Cheras pada pukul 5.13 pagi tadi.

Terdahulu, setelah bertarung nyawa susulan oksigen menurun, Siti Sarah terpaksa ditidurkan dan bayi dalam kandungannya yang berusia tujuh bulan dilahirkan dalam keadaan Siti Sarah tidak sedar.

Siti Sarah, Shuib dan keluarga mereka disahkan positif COVID-19 pada 25 Julai lalu.